Υπόθεση Volkswagen


Το γραφείο του Σωκράτη Παπαχατζή είναι το πρώτο δικηγορικό γραφείο στην Ελλάδα, που ασχολείται με το γνωστό σκάνδαλο των αυξημένων εκπομπών ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας VOLKSWAGEN, που ξέσπασε το Σεπτέμβριο του 2015, ύστερα από ελέγχους της υπηρεσίας προστασίας περιβάλλοντος των ΗΠΑ και επηρεάζει καταλυτικά και την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Πιο συγκεκριμένα, η αυτοκινητοβιομηχανία VOLKSWAGEN τοποθέτησε το επίμαχο παράνομο λογισμικό σε περισσότερα από 11.000.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως με τον κινητήρα που φέρει τον κωδικό ΕΑ 189, μερικές χιλιάδες εκ των οποίων πωλήθηκαν από εταιρείες αντιπροσώπευσης και διανομής των συγκεκριμένων αυτοκίνητων στην Ελλάδα.

Όπως προκύπτει από τις σχετικές ανακοινώσεις των εμπλεκόμενων εταιρειών αλλά και του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης, η υπόθεση του παράνομου λογισμικού επηρεάζει στην Ελλάδα 19.464 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VOLKSWAGEN, AUDI, SKODA και SEAT με τον επίμαχο τύπο πετρελαιοκινητήρα EA 189. Ειδικότερα, πρόκειται για 2.026 Audi, 2.588 Seat, 6.767 Skoda, 6.566 επιβατικά και 1.517 επαγγελματικά VW. Τα μοντέλα της Volkswagen που επηρεάζονται από το σκάνδαλο είναι το Polo, το Golf και το Passat, όπως και το Audi A1 και Α3 Subcompact. Επίσης, επηρεάζονται το Skoda Octavia, το Seat Ibiza και το Seat Leon.

Η αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης τιμών των εκπεμπόμενων ρύπων, έφερε την VOLKSWAGEN σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, καθώς δέχθηκε ισχυρό πλήγμα το κύρος και η αξιοπιστία της, ενώ ταυτόχρονα βρέθηκε αντιμέτωπη με πλήθος εισαγγελικών ερευνών, αγωγών, προστίμων και νομικών διεκδικήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην Ελλάδα, τη νομική υποστήριξη των κατόχων αυτοκινήτων της VOLKSWAGEN έχουν αναλάβει από κοινού τα δικηγορικά γραφεία των Σωκράτη Παπαχατζή και Άγγελου Τόλκα, τ. Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Διευθύνοντος Συμβούλου Ε.Λ.Ο.Τ.

Η διαδικασία συλλογής στοιχείων και εγγράφων από εκατοντάδες παθόντες του σκανδάλου της VOLKSWAGEN έχει ήδη εκκινήσει, με σκοπό, να κατατεθούν άμεσα στα αρμόδια δικαστήρια οι πρώτες ομαδικές αγωγές.

Διαβάστε εδώ την παρέμβαση του γραφείου μας στο περιοδικό «Auto Service».

Δείτε εδώ τη συνέντευξη του Άγγελου Τόλκα για το θέμα στην Ε.Ρ.Τ.